کارخانه تولید بیسکویت افغانستان

کارخانه تولید بیسکویت افغانستان

راه اندازه خط تولید بیسکویت در کشور افغانستان با همکاری دو شرکت اتحاد نو و رابو الکتریک صورت گرفته است. علوم مهندسین با تجربه و دوره دیده باعث شده این دو شرکت بتوانند با همکاری یک دیگر موفق به دریافت پروژه های صنعتی در کشور های همچون امارات ، عراق ، تاجیکستان ، ترکمنستان و افغانستان بشوند. رابو الکتریک نزدیک به یک دهه مدیریت امور برق و الکترونیک دستگاه های اتوماسیون صنعتی شرکت اتحاد نو را بر عهده گرفته. همکاری این دو شرکت را می توان به الکتروموتوری تشبیه کرد که دستگاه های صنعتی را به حرکت در می آورد. کارگاه اصلی شرکت اتحاد نو در دو سوله مجزا و بزرگ در استان البرز در نزدیکی منطقه صفادشت مستقر شده است همچنین دفتر فنی شرکت رابو الکتریک در کمال شهر کرج واقع شده است. روند تولید این شرکت به این صورت است تمامی قطعات و لوازم مصرفی در ساخت دستگاه به صورت خام تهیه شده و بعد از پردازش و پرداخت های طولانی به قطعه نهایی تبدیل می شود. پروژه ساخت کارخانه تولید بیسکویت افغانستان شامل 4 دستگاه متفاوت است از جمله دستگاه خمیر خرد کن ، چاپ بیسکویت ، کابین پخت و کانوایر خنک کننده و بسته بندی است.
مدیریت کلی کابین پخت بیسکویت بر عهده تابلو برق طراحی شده توسط مهندسان برق فروشگاه رابو الکتریک است. مهندسان نزدیک به یک دهه سابقه طراحی و مونتاژ و اجرای تابلو برق در پرونده کاری خود ثبت نموده اند. اتفاقی خوبی که فقط در برند رابو الکتریک رخ داده است، اینکه این شرکت هم وارد کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی از کشورهای اروپایی و چینی است. و هم به درخواست مشتریان اجرای پروژه های تخصصی را برعهده دارد. این موضوع باعث شده شرکت ها با اعتماد به نفس بیشتری با رابو الکتریک در همکاری باشند.

رسالت اتوماسیون صنعتی، ارتباط کاربر با یک دستگاه بزرگ است، به نحوی که کاربر بتواند فرآیند را مشاهده کند و تنظیمات لازم را صادر کند. نمایشگر صنعتی فلکسم Flexem فراتر از تصورتان می تواند نمایش فرآیند یک دستگاه بسیار پچیده را برعهده بگیرید. با این نمایشگر صنعتی که دارای پورت های فراوانی از جمله اترنت ، مدباس RS485 و RS232  می توانید به دستگاه های مختلفی متصل شوید. طراحی نمایشگر فلکسم به گونه ای صورت گرفته است که می تواند یک نتیجه کلی از شرایط دستگاه به صورت نموداری و جدولی به نمایش بگذارد.

اجرای فعالیت دستگاه های بزرگ همچون کابین 36 متری پخت بیسکویت نیازمند کنترل دقیق و برنامه ریزی شده برای تمامی بخش های مختلف است. کابین 36 متری دارای 4 مشعل گازی است گاهی اوقات پخت یک مدل بیسکویت باید در ابتدا با گرمای ملایم مشعل اول و در نهایت با گرمای حداکثری مشعل نهایی با نمای برشته و مغز پخت از فر خارج شود. سرعت نوار نقاله، میزان حجم گاز ورودی، دور موتور تابش مشعل توسط برنامه پخت و به کمک سنسور های گرما سنج در طول فرآیند کنترل می شود. کلیه اطلاعات دریافتی به کمک مغز متفکر مجموعه (PLC دلتا) پردازش شده و در نمایشگر فلکسم قابل مشاهده، تغییر و برنامه ریزی است.

اهیمت به موضوع نظم، کیفیت و تخصص آیتم هایی هستند که شرکت رابو الکتریک به اجرای آن به شکلی قانون مند پایند است . کابین 36 متری پخت دارای 7 تابلو برق جداگانه است که یک تابلو فرمان کنترل بقیه تابلو ها را به عهده گرفته است. سیم کشی به بقیه تابلو برق ها به کمک لوله های فلکسیبل و مقاوم در برابر حرارت انجام شده است. برای دقت بالاتر، تعمیر و نگهداری ساده تر, عیب یابی آسان تر این نیاز را ایجاد میکند که همه قطعات و سیم ها و کابل ها طبق استاندارد شماره گذاری شوند. این شماره گذاری و یا لیبلینگ تا تحویل پروژه به کارفرما طبق نقشه اجرا میگردد.

یک خط تولید تولید بیسکوئیت با این ترتیب اجرا میگردد، در اولین مرحله دستگاه خمیر خردکن دارای یک دهنه ورودی بزرگ برای دریافت خمیر بیسکویت با طعم و رنگ های مختلف است. خرد کن خمیر بیسکویت را با تیغه فلزی بزرگی که دارد به صورت یکنواخت خرد کرده تا به دستگاه چاپ بیسکویت منتقل شود. خمیر خرد کن دارای یک الکتروموتور است که سرعت و قدرت چرخش آن به کمک اینورتر سانیو سری SY2000 و یک نمایشگر صنعتی فلکسم Flexem کنترل می شود. دستگاه چاپ بیسکویت در حجم 4*3*5 متری ، طرح درخواستی روی بیسکویت ها توسط قالب ها به اصطلاح چاپ میشود، فرایند انجام شده روی بیسکویت ها به طور کاملا اتوماتیک بدون دخالت دست صورت می گیرد. در یک نگاه کلی به توضیحات ارائه شده، نقش اتوماسیون صنعتی در فرآیند و اهمیت سیستم کنترل به چشم می خورد.

کابین پخت 36 متری بیسکویت افغانستان

شرکت اتحاد نو بجز دستگاه بیسکویت زن، پروژه کابین پخت بیسکویت ها را نیز طراحی و راه اندازی نموده. در این بخش نیز مهندسین رابو الکتریک با دریافت تجهیزات و قطعات لازم از انبار فروشگاه پروژه کابین پخت را به صورت کاملا پیچیده به اتوماسیون صنعتی اضافه کرده اند. یک نوار نقاله فلزی به طول 45 متر که در ابتدا و انتهای آن دو قرقره قرار گرفته شده است. برای کنترل نوار نقاله فلزی و چرخش آن از درون فر های پخت، نیازمند برنامه ریزی دقیق CPU و پارامتر های دریافت شده از طریق نمایشگر صنعتی فلکسم Flexem است. کابین پخت به طول 36 متر، دارای 4 فر که کنترل چهار مشعل و بخش های دیگر آن به کمک یک تابلو فرمان ساخته شده توسط شرکت رابو الکتریک صورت گرفته. به ازای هر فر یک تابلو کنترل وجود دارد و هر تابلو برق به یک پاور لایت یا برج نوری مجهز شده است. هر پاور لایت شامل سه بخش نمایشی قرمز زرد و سبز است. در صورتی که هر بخش دچار مشکل شود از طریق تابلو فرمان قرار داده شده روی هر قسمت مشکل را به اپراتور پخت اعلام می نماید در روی تابلو اصلی یک کلید قطع اضطراری برای قطع سراسری فعالیت اتوماسیون قرار داده شده است که در صورت بروز مشکل جدی می توانند از آن استفاده کنند. کنترل تمامی اجزای کابین پخت به کمک یک تابلو برق طراحی و اجرا شده توسط مهندسین رابو الکتریک صورت گرفته است. جهت دسترسی بهتر و کنترل و پایش وضعیت دستگاه یک نمایشگر فلکسم با سایز 10 اینچی که چند روز قبل توسط برنامه نویسان رابو الکتریک برنامه ریزی شده است. تمامی بخش ها توسط HMI فلکسم قابل کنترل هستند. خمیر بیسکویت های قالب خورده توسط چاپ بیسکویت به طور مستقیم روی یک نوار نقاله کوچک به سمت کابین پخت هدایت شده و سپس بعد از طی 36 متر حرارت به طور کامل مغز پخت شده و از کابین پخت خارج و به سمت کانوایر خنک کننده حرکت کرده و در مرحله آخر بسته بندی شده و به بازار عرضه می شوند.

دستگاه بیسکویت زن اتوماتیک

دستگاه بیسکویت زن دارای 5 موتور با توان بالاست که برای روشن کردن و کنترل آنها نیازمند به داشتن 5 اینورتر سانیو شامل 4 دستگاه با توان 2.2 کیلو وات و یک دستگاه 4 کیلو وات سری SY5000 است.

اپراتور خط بیسکویت بسته به برنامه تولیدی که برنامه ریزی شده است، باید دستگاه را تنظیم کند. کنترل دستگاه با نمایشگر فلکسم Flexem با منو های زبان فارسی فرآیند اتوماسیون صنعتی را به رخ می کشد.

PLC برند دلتا DELTA مغز متفکر دستگاه بیسکویت زن است کنترل و پردازش کل دستگاه از جمله میزان دور خروجی و برنامه ریزی اینورتر های سانیو به کمک خروجی مدباس RS485 امکان پذیر می شود.

رابو الکتریک طراح, مشاور و مجری پروژه های اتوماسیون صنعتی است و مهندسان رابو الکتریک با استفاده از لوازم تخصصی به روز که مستقیما از شرکت های اروپایی و شرکت های چینی با اصالت و دارای گواهینامه خریداری و از موادی قانونی به کشور وارد می کند، دستگاه های مختلفی از جمله پروژه کارخانه تولید بیسکویت افغانستان با کمک تابلو برق تخصصی و تامین کلیه قطعات از دفتر اصلی رابو الکتریک اقدام به طراحی و اجرای آن نموده است. در نظر داشته باشید که خط تولید بیسکویت اتوماتیک دارای 5 موتور بزرگ سه فاز مجزا است که مدیریت و کنترل آن ها منجر به عملکرد صحیح خط بیسکویت می شود. مهندسان رابو الکتریک برای روشن نمودن موتورهای دستگاه از اینورتر های برند سانیو Sanyu نسخه های 2.2 کیلو وات تا 4 کیلو وات استفاده نمودند. مغز متفکر این دستگاه تمام اتوماسیون یک PLC از برند دلتا است که قابلیت برنامه ریزی و اجرای فرامین برنامه ریزی شده است. PLC برند دلتا با همراهی اکسپنشن ها سیگنال های دیجیتال را به سیگنال های آنالوگ تعریف کرده و خروجی آن به دستگاه های همچون فیوز های مینیاتوری ، اینورترها ، چراغ های هشدار و سنسور ها متصل می شود. در نظر داشته باشید که اپراتورهای دستگاه بیسکویت زن به خاطر اینکه هیچ دانش و اطلاعاتی در مورد روند کار و برنامه ریزی تابلو فرمان ندارند. برای راحتی کار با بهره گیری از یک نمایشگر صنعتی فلکسم که دقیقا شبیه به یک تبلت است و از ورودی و خروجی های ویژه ای برخوردار است و به طور مستقیم به PLC دلتا دستور داده می شود. فرامین شامل سرعت چرخش موتورهای مختلف که به سرعت خط تولید بیسکویت ها متصل مربوط می شود.

سوالی دارید؟ از ما مشاوره بگیرید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.