علل متداول خرابی سنسور فشار

 

سنسورهای فشار الکترونیکی المنت های سنسور اینتگرالی هستند که در هزاران دستگاه از سیستم های برودتی گرفته تا جرثقیل ها بکار می روند. سنسورهای فشار، فشار وارد شده را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند، که پس از آن به دستگاهی مانند کامپیوتر، کنترل کننده برنامه ریزی شده، ضبط کننده، یا متراژ گیرنده دیجیتالی برای تحلیل سیگنال الکتریکی منتقل می شود و از آن برای به تصویر کشیدن، ضبط کردن و یا اصلاح فشار دستگاه استفاده می شود.
در حالی که اغلب سنسورهای فشار دستگاه های سخت جان و محکم هستند، آن ها طول عمر پایان پذیری دارند و در مقابل آسیب از منابع مختلف حساس هستند.

دلایل خرابی سنسور فشار

بکار گیری نادرست

با توجه به انواع گیج کننده سنسورهای فشار موجود امروزی، تعجب آور نیست که یکی از رایج ترین دلایل برای خرابی سنسورهای فشار الکترونیکی بکارگیری نادرست و اشتباه است. بکارگیری نادرست یعنی استفاده از مدل اشتباه یک سنسور برای یک کاربرد متفاوت. بعضی کاربردهای نادرست متداول شامل استفاده از سنسور فشار صنعتی عمومی در یک بولدزر یا کومباین کشاورزی است، یا استفاده از سنسور سطح تانک که با واسطه های موجود در تانک ناسازگار باشد.

لرزش و یا شک

لرزش به معنی واقعی کلمه تجهیزات را از هم جدا می کند، و ضربه یا شک به یک دستگاه فقط مشکل را بدتر می کند.

فشار بیش از حد و بالا رفتن فشار (اسپایک)

هر دستگاهی که در محیط بالا استفاده شود تحت فشار است و ممکن است طول عمرش کاهش یابد. بالا رفتن های فشار هم در بعضی کارکردها رایج هستند. فلکه ها باید وقتی تجهیزات هیدرولیکی مانند ماشین های سنگین و کامیون های تخلیه مواد کار می کنند به کار بیافتند، و این کار ممکن است باعث بالا رفتن فشار با قابلیت ایجاد آسیب به سنسورهای فشار را ایجاد کند.

دما

دستگاه های الکترونیکی برای کار در محدوده دمایی خاصی طراحی شده اند. استفاده طولانی مدت بالا تر یا پایین تر از مقدار خاصی منجر به خرابی زود رس می شود. انبساط و انقباض در چرخه دما باعث خراب شدن واشر ها و حتی محفظه سنسور می شود، که منجر به جدا شدن قطعات و ایجاد مسیرهای نشت می شود. هر مهندس با تجربه فرآیند یا مکانیک وسایل نقلیه صنعتی به اهمیت استفاده از سنسورهای طراحی شده برای تحمل دمای شدید شهادت می دهد.

آب

همه می دانند که باید از ورود آب به دستگاه الکتریکی جلوگیری کنند، اما تماس تصادفی با آب در بسیاری وسایل الکتریکی غیر قابل اجتناب است. حرف آخر اینکه همه سنسورهای فشار الکترونیکی باید کاملا مهرموم شوند.

تداخل الکتریکی

با اینکه تداخل الکتریکی می تواند برای وسایل الکتریکی بخاطر ازدیاد منابع تداخل یک مشکل باشد، اغلب دستگاه های الکتریکی امروزی بخوبی محافظت شده اند. اما وقتی که این محافظت کاهش می یابد، اختلال فرکانس رادیویی یا الکترومغناطیسی می تواند موجب مشکلات سنسور فشار شود مانند بی ثباتی یا بی دقتی سیگنال.

آسیب شیمیایی

چه بخاطر واسطه های فرآیندهای سوزاننده یا کودها و آفت کش ها که توسط ماشین های کشاورزی اسپری شده باشد، سنسورهای فشار ناگزیر در معرض مواد شیمیایی خورنده قرار دارند که می تواند طول زندگی آن را کاهش دهند. راه حل ساده برای این مشکل این است که سنسور فشار شما از مواد سازگار با مواد شیمیایی که ممکن است در معرض آن قرار بگیرند ساخته شده باشد.