اتصال صحیح سنسور فشار به سیستم ارتینگ

استفاده از سيستم ارتینگ استاندارد و حفاظت از تجهيزات بسيار لازم و ضروري است بعلاوه با افزايش استفاده از سيستمهاي ديجيتالي و حساس ، لزوم بازنگري در طراحي ، نصب و نگهداري سيستمهاي حفاظتي ارتینگ وجود دارد.
هنگام نصب سنسور فشار جهت محافظت از مدارهای الکترونیکی داخل سنسور در برابر نویز و اختلالات الکتریکی حتما باید از کابل های شیلد دار حداقل 3 یا 4 رشته ای استفاده نمود.نوع شیلد می تواند از نوع مس یا دیگر فلزات رسانا به خصوص آلومینیوم باشد. یک سمت شیلد (سمت کانکشن الکتریکی) باید به صورت اتصال باز باشد و به هیچ وجه به سنسور متصل نشود و سمت دیگر شیلد باید مستقیما به چاه ارت استاندارد یا سیستم ارتینگ مرکزی متصل گردد.
سر یکی از رشته های  داخل کابل شیلد دار نیز باید به پایه 4 ام سنسور فشار (پایه ارت) متصل گردد و سمت مخالف آن به صورت کاملا مجزا به چاه ارت استاندارد یا سیستم ارتینگ مرکزی متصل گردد.
توجه داشته باشید به هیچ عنوان شیلد نباید به سنسور متصل شود. اگر اشتباها یک سر شیلد به پایه ارت سنسور متصل شود و سپس سر دیگر شیلد و پایه ارت سنسور به سیستم ارتینگ مرکزی متصل شود باعث به وجود آمدن جریان گردابی خواهد شد و در واقع شیلد از مدار خارج خواهد شد و خاصیت خود را از دست خواهد داد.

کابل شیلد

کابل شیلددار

در کاربرد های صنعتی باید کلیه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی اعم  از سنسور فشار ، موتور های الکتریکی، اینورتر ، PLC و مبدل ها و منبع تغذیه و …. به صورت مجزا به سیستم ارتینگ مرکزی متصل گردد.
توجه داشته باشید که به هیچ عنوان سیم ارت تجهیزات مختلف را با یکدیگر سری نکنید یعنی سیم ارت یک تجهیز را به سیم ارت یک تجهیز دیگر متصل نکنید و سپس به ارت مرکزی وصل کنید.این کار باعث می شود در این صورت اگر یکی از تجهیزات دچار مشکل شود همه تجهیزات تحت تاثیر قرار گرفته و دچار مشکل خواهد شد.هر کدام از تجهیزات باید به صورت مجزا به سیستم ارتینگ مرکزی متصل شود.
نکته: توجه داشته باشید که پیچ و مهره و لولا ها و اتصالات به هیچ عنوان به خوبی وظیفه انتقال ارت را انجام نمی دهند بنابراین به طور مثال باید در تابلو های برق حتی برای پایه و در تابلو ارت مجزا در نظر گرفته شود و بهتر است سیم به ارت به آن ها جوش داده شود. براي جوش دادن قطعات مسي به يكديگر ترجیحا از جوش برنج يا نقره استفاده شود و در صورت عدم دسترسي به اين نوع جوش از جوش    (Cad weld)  استفاده گردد .